“IM3 MU24H” is it really “MURAH”?

I found another bizarre thing this morning. My friend, Putri once told me that IM3 is one of the cheapest providers if I wanna have a long phone call. So I buy some credits for my IM3 number and I signed up for the so-called “IM3 MU24H” program because the ad is pretty convincing.

So this morning, I checked the indosat site to check the tariff (to non-indosat user). And I found this: Continue reading

Bandung: Bolong-Bolong

Akhir-akhir ini, udah mood aku kacau balau sampe-sampe ada masalah sama temen deket aku, mood aku tambah dikacauin lagi sama keadaan jalan raya di Kota Bandung tercinta (KOTA BANDUNG ya, sodara-sodara. BANDUNG! Dan BANDUNG adalah salah satu KOTA BESAR di Indonesia!!)

Selama ini, karena aku nggak pernah lagi bawa mobil dan naik ojeg ke kampus, jadi aku selalu lewat rute sarijadi – gerlong – setiabudhi – ciumbuleuit. Kalo untuk masalah berangkat ke kampus, aku nggak nemuin ada kerusakan jalan yang parah banget sih. Tapi, berhubung hari ini aku ada presentasi di kelas Komunikasi Internasional jam 07:30, dan karena aku telat, terpaksa aku milih naik ojeg yang berarti rutenya adalah sarijadi – setrasari – cemara – ciumbuleuit. Yang bikin aku bener-bener kaget adalah pas masuk ke jalan setrasari, kenapa macet??? Boook!! Udah berangkat jam 7 pagi masa udah macet sih??? Ternyata oh ternyata, semua mobil berjalan lambat dikarenakan kerusakan jalan yang paraaaaahh bangeeett ditambah bekas hujan semalem sehingga jalannya becek parah, kayak kubangan!!! Si mang ojeg langganan aku sampe ngomong: “Neng, maaf ya kalo ngojegnya nggak enakeun, jalanannya rusak euy.”

Ajeng: “Iya, pak, gapapa, kok. Tapi kok parah banget gini sih pak rusaknya?”

Mang Ojeg: “Iya nih, neng. Emang sekarang jalanan di sini kayak gini rusaknya. Di sini mah masih mending, neng daripada di sukahaji. Beuh, itu mah parah pisan!”

Ajeng: “Parah gimana, pak? Kayak gini aja udah parah banget! Emang ada yang lebih parah?”

Mang Ojeg: “Ntar geura, neng. Liat sendiri ya pas lewat.”

Gila, gila, gila. Aku kan jadi wondering. Buset dah, sumpah ya, jalanan di setrasari tuh parah banget. kayanya setiap jarak 30cm tuh pasti ada lobang. Mending kalo lobangnya kecil, ini mah lobangnya gede-gede!!! Nah, yang menurut aku aja udah parah banget, masih dibilang MENDING lho sama si Mang Ojeg! Apakabar yang parahnya ya??? Sambil wondering kayak gitu, perjalanan aku sama Mang Ojeg bener-bener berasa main wahana di Dufan tau gak sih! Motornya ajrut-ajrutan! (Untung selama 2 hari ini aku udah punya waktu untuk latihan mood management. Kalo nggak, mood aku pasti udah berantakan banget hari ini).

Alhasil, aku dan si Mang Ojeg berhasil melewati ‘kubangan’ setrasari dengan selamat, bahagia, dan (puji Tuhan) tetap bersih dan nggak kotor karena kecripatan air-air yang dicipratkan oleh ban-ban mobil di sana. Dua ratus meter setelah setrasari, si Mang Ojeg, sambil memelankan laju motornya menunjuk sebuah jalan di sebelah kiri dan bilang: “Tuh! Tuh! Neng! Liat geura sukahaji rusaknya kaya gimana!”

Dan apa yang aku liat, teman-teman? Ini mah beneran kubangan!!!!! PARAH BANGET!!!! Emang beneran parah!!! Udah kaya bekas longsor tau! (lebai sih). Tapi beneran deh, untuk sebuah ukuran kota sebesar Bandung, ada kerusakan jalan separah di sukahaji itu udah keterlaluan banget, lah!

Ajeng: “Wah! Pak!!! Apaan itu???!!!” (saking shocknya jadi bego)

Mang Ojeg: “Itu jalan Sukahaji, neng. Ih neng, kalo pas hujan mah ga kliatan jalan siah, Neng! Saya mah ga berani naik motor ke sana juga.”

Ngeliat keadaan jalan Sukahaji tadi pagi yang becek-becek bekas hujan semalem aja aku udah serem. Aku nggak bisa ngebayangin deh kalo harus ke jalan Sukahaji pas hujan deres, terus banjir! Ah! Mending aku diem dipinggir jalan nunggu sampe jalanannya keliatan!

Nggak cuma rute berangkat saya yang seperti itu. Rute pulang aku ciumbuleuit – cipaganti – sukajadi – gegerkalong – sarijadi juga parah kok. Terutama di gegerkalong. Kalo angkotnya nggak berprikemanusiaan dan tetep tancap gas, dijamin orang-orang di dalem angkot pada berterbangan ke segala arah (anyway, ini udah berhasil dibuktikan oleh aku dan nanda yang waktu itu naik angkot ciroyom – sarijadi yang suka ngebut ngelewatin jalanan di gegerkalong. seriously, nanda flied couple centimeters from her seat!). Bikin pantat sakit setiap kali ngelewatin gegerkalong. Rasanya pengen cepet-cepet sampe rumah.

Pokoknya intinya sih aku kesel aja sama keadaan jalan di kota Bandung yang kaya gini. Gimana hey Pemerintah Kota Bandung? Ayo dooong!! Katanya bandung BERMARTABAT (Bersih Makmur Taat Bersahabat). Bersahabat belah mananya coba kalo jalanan kota bandung parah banget kaya gini?????

Nggak bohong deh, kalian ada yang tau SUMBEREJO nggak? Itu nama daerah di BOJONEGORO, Jawa Timur. Jarang ada yang denger kan?? Tapi sumpah ya, jalanan di sana lebih bagus daripada jalanan di Kota Bandung sekarang ini!! Please laaaahhh!! BENERIN JALANANNYA DOOONG!!! Tulang ekor saya bisa patah kalo setiap hari ajrut-ajrutan setiap kali perjalanan rumah-kampus-rumah!!!!

South-North-Writing

Don’t mind the title. I just wanted to write: “Tulisan Ngalor Ngidul” but I want it to be a little bit ‘western’, so I write it that way.

I just realized that seems like I almost quit from writing. Yeah, I’m less productive, I just don’t know what to write. I ran out of inspirations. I just have nothing special recently. Every thing is normal, usual, err, not really normal, there are several problems that have not been solved, but it doesn’t really affect my life. My life still goes on anyway.

I can’t write as natural as I used to be. I pay too much attention to every word I write. I don’t read as much as I used to be. I prefer have too many rest rather then read some articles or novels. I spend most of my days in front of my macbook, watch some korean videos. Watta useless life I have.

Glitter Graphics | http://www.graphicsgrotto.com

Anyway, last Friday I went to cinema with some of my friends. We watched “My Name is Khan”. And it was fabulous! Glitter Graphics | http://www.graphicsgrotto.comCan’t deny that I actually could not hold my tears when I watched it . But Gatho-the-freakiest-girl-ever sometimes staring at me (and she told me that she just wanted to make sure whether she’s not the only person who cried in that studio), and of course it destroy my concentration to the movie. I don’t want anyone look at me when I cried!! In addition, I wanted to pee in the middle of the show but I don’t want to miss a scene, so I held it until the movie done. And the result: I just don’t really get into the movie!!!! If Gatho didn’t staring at me, and if I didn’t want to pee, I must’ve been crying there!Glitter Graphics | http://www.graphicsgrotto.com

N’ah I don’t know what else should I write here… Anyway, It’s satnite. I’m gonna spend my satnite watching DVDs all nite long!!!! Ciao peps!

Another Crankiness – :p

Hi there! I’m not supposed to write something here now. I MUST finish my Indonesia Foreign Policy assignment. The assignment is pretty killing. I just have to search 2 foreign policy statement from 6 presidents of Republic of Indonesia. Then, analyze it. That simple. But I just have no idea what keywords should I use to find those foreign policy statements in internet? Oh, and FYI, the deadline is tomorow morning at 10 a.m. What should I do?

OK. I’d rather finish my assignment than writing this crap. Ciao, peeps!

3145240_48366e4c-8683-11e3-b435-27ab4908a8c2.jpg

My Device: BB ‘Huron’ 8830 World Edition – Gmail App

Before I start to write about the blackberry thingy, please let me be a cranky person for a while.

I wanted to make a blog in english that talks about international issues or politics. I thought it would be very helpful for me to keep on living on IR department. That’s why I made this blog!

But hey! check my blog!! There’s no such international issue nor politics! Hmmm, let’s see, I have some cranky-me stuffs, I uploaded photos of me and my friends, I wrote about apple, 2 posts about Susan Boyle. Hmmm, NO SERIOUS POST, NO INTERNATIONAL ISSUES, NO POLITICS ISSUES. It’s just like my other blogs in english version! Screw me!

But anyway, whatever, this is my blog, I have my own concept about my blog, and let’s say I changed my concept! From now on I’m gonna write about… err… whatever I want in this blog. BUT!! I’ll write it in english! OK! Deal!

And today, I’m gonna talk about blackberry. (See, I have no talent in writing about international nor political issues but somehow I really love to write about technology. It’s not that I’m the miss-knowing-everything-about-technology but I think it’s kinda easy to have me commenting on such things related to technology, IT, etc. This is so fixed! Choosing IR as my major is totally a wrong decision!)

Continue reading

Cranky!

I know, I know… I’m not supposedly make a post right now. I should’ve concentrated to my POLGAS (United States Global Policies) paper. But! I really wanna write something unserious now! I need some refreshment! I need some kind of therapy that can make me think clearer so I can make a good paper.

Even, I haven’t chosen what topic should I take on this paper. Daaaaaamn!!

Other people has started their paper since Friday If I’m not mistaken. But me? I just started this morning and until now I just reached 700 words out of 2500!! YEAH! COOL!!! And instead of finishing that unfinished stuff, here I am, writing a very unimportant thing. To be honest, I get distracted easily. If people buzz me on YM or I see a tweetdeck notification on my desktop, I quickly pointed my cursor to YM or tweetdeck. And (yeah you know) I forget about my paper and have fun in my tweet world!!

Ah! Damn! It’s 06:56 PM already! I MUST finish this paper today and that is a very long way to go!!!! Wish me luck peeps!!!!

Dites-nous, S’il Te Plait…

Je ne sais pas ecrire ta nom ici, a mon journal. Mais je souhaite tu comprends que moi et l’autres veux te comprendre. Nous ettions tres occupes à prendre soin de la diplomatie dans la pratique. Nous sommes desoles si nous t’ignores. Mais, nous n’avons pas l’intention de t’ignorer.

Nous étions à la recherche d’un temps où l’on peut parler à l’autre. Mais tu a toujours nous refuser. Qu’est-ce que ta probleme? Je ne comprends pas ce que ta veux. Ta souhaite nous faire cesser d’être une personne occupée. Non, on ne peut pas.

Ici, permette-moi de te dire: tu sais que tu a été notre meilleur amie. Tu sais, nous ferons de notre mieux pour rendre heureux les uns les autres. Mais, pour certaines choses, nous ne comprenons pas juste quelque chose sans que quelqu’un nous parler de ce «quelque chose». Tu ne sais pas qui t’indiquent rarement nous de ta problème. Ce que je veux avec le problème ici, c’est quand tout à coup tu ne veux pas parler avec nous. Hei! Nous ne pouvons pas comprendre. Quand nous demandons de se rencontrer, tu ne veux pas nous voir.

Dites-nous simplement ce que tu veux. Dites-nous simplement ce qui doit nous faisons. Dites-nous simplement quel est le problème avec toi. Et nous vous comprendront mieux.

Croie-moi, nous t’aimons… 🙂

Translation? Click here!

La Déception

qu’est-ce que ma faute?

peut-etre je ne suis pas le meilleur amie pour toi…

mais je n’aime pas ta habitude!

toujours comme ça!

qui suis-je?????? tu me respecte pas comme ton amie???